Cum ne putem feri de accidentele rutiere (de sanatate si securitate in munca – ssm) produse cu si din cauza mijloacelor de transport individuale monociclu, trotinete, bike, biciclete, si in general mopede

Iată cateva metode și proceduri simple de urmat pe care cu siguranta majoritatea le cunosc pentru a evita surprizele neplăcute din trafic. 

  1. Verificarea stării tehnice a mijlocului de transport să fie făcută optim și cel mai bine de către “prieteni” ( adică de un electrician bun, mecanic bun, etc)
  2. Starea de sanatate a conducatorului de bolid ( monociclu, bike, Bicicleta, trotineta) sa fie optima pentru a putea participa eficient la cursele pe viață și pe moarte din trafic – glumesc! – dar starea de sanitate este necesara sa fie cat mai buna pentru ca livratorul să poată avea reflexe perfecte.
  3. Starea de curățenie a mijlocului de transport sa fie buna pentru ca livratorul sa nu fie deranjat sau incomodat de aderenta suprafețelor sau forma suprafețelor mijlocului de transport – de reținut ca sarea, nămolul, apa, nisipul, etc proiectate și /sau lipite de mijlocul de transport pe părțile mobile sau pe partea de transmisie a acestora poate genera blocaje instantanee, defectări, gripari, ce au ca și consecință pierderea direcției de mers,  proiectarea în alta autovehicule sau frânarea bruscă și proiectarea curierului din diverse obiecte care din intamplare se găsesc asezate in calea acestuia  (un perete, un cap de pod,  un alt om, un camion, tanc, vapor ? )
  4. Ținută de lucru – adaptată fiecărui mijloc de transport dar obligatoriu cască de protectie, geaca și/sau pantaloni în culori deschise și reflectorizante, luminiscente ( ar fi super și fosforescente). Aici ar fi bune și niște cotiere si genunchiere din cele commode și manusi pentru perioada de iarnă și antitranspiratie pe perioada de vară.
  5. Cantitatea de produse transportată – este bine ca livratorii sa nu se credea Nicu Vlad ( celebrul nostrum halterofil campion Mondial ) pentru ca orice greutate pusă pe doua roti sau pe o roata la monociclu poate afecta echilibrul după care vine – POC! sau BUF! și apoi este mult mai greu de manevrat vehiculul
  6. Cand temperaturile scad în zona de inghet si exista posibilitatea formării poleiului mai bine mergem pe lângă bike sau trotineta decat sa facem BUF! sau POC! Mergand pe ele.
  7. Idem și situația cu o ploaie torențială sau ca zapada. Poate este mai indicat sa folosim atunci snowmobilul, bobul sau schiul nautic la cum se aduna apa și zapada în București. Nu trebuie sa ne facem griji cu drenajul apelor pluviale sau cu zapada pentru ca mereu autoritățile vor fi surprinse nepregătite de orice centimetru de zăpadă ce cade prin orașe. 
  8. Distanțele dintre participantii la trafic trebuiesc permanent ținute sub control și adaptate pentru că traficul este continua si are o schema unică prin fiecare loc în care ne deplasam.
  9.  Evitați mersul cu ochii închiși prin trafic. Nu va luati după reclama aceea de la televizor cu fie ce o fi….acel biciclist este Superman camuflat și pe el îl pune sa faca din astea, și apoi mai ia și o gramada de bani pe difuzarea reclamelor. Uitatul pe telefon seamănă maxim cu mersul cu ochii închiși peeeee orice ați fi suite.
  10. Figurile cu mersul fara maini sau cu o mana și una mancand sau aratând diverse chestii celorlalti participant la trafic atrage este adevărat ceva priviri și murmure, mormaituri dar foarte repede se poate auzi apoi BUF!, POC! TROSC! PLEOSC! ( cuvinte ce descriu lovituri sau pocnituri repetate în diverse zone ale corpului la contactul cu alte suprafețe care întotdeauna sunt mai tari sau mai rezistente decat un biker, trotinetist sau monociclist)
  11. Evitarea discuțiilor în contradictoriu pe teme politice, cu infractorii violenti sau alte persoane rău intenționate discuții ce pot degenera în veritabile scandaluri cu porniri violențe ce atrag după sine ori amenzi ori cocoașă biciclistului ruptă de la diverse obiecte. Este necesar ca activitatea de livrator curier sa se desfasoare clar sub semnului calmului pentru ca de multe ori dreptatea și adevărul este undeva la mijloc și nu ajuta pe nimeni agresivitatea în trafic.
  12. Adaptarea cauciucurilor roților și anvelopelor la anotimp. Folosirea uleiurilor de ungere și a combustibilului în concordanță cu temperaturile exterioare și tipul de motor sau transmisie
  13. Inlocuirea filtrelor și a curelelor de transmisie acolo unde exista la o perioada bine definită și în concordanță cu orele de funcționare sau km parcursi
  14. Semnalizarea dinamica si reflectorizanta a mijlocelor de transport precum și dotarea cu sisteme de semnalizare a franarii pentru trotinete, biciclete, mopede, 
  15. Este de evitat să se muncească până la epuizare….Este si maine o zi! Și apoi cine se epuizează azi maine sigur intarzie la job…..ca atare nu riscati sa va suparati șeful pentru că șeful nu tine minte ca ieri ai stat mai mult, vede doar ca azi stai mai puțin ? și bonusul de ieri îl dai azi pe penalizari siiii hmmm…. de regula penalizarile sunt ceva mai mari decat bonusurile 
  16. Se vor Folosi doar mijloacele de transport ce sunt concepute special pentru greutatea  corporala a curierului, livratorului. Aici nu există: – o sa slabesc maine!
  17. Curierii , livratorii ar trebui sa isi Aminteasca sa se informeze de starea drumurilor cat mai des și de modificările de rute si trasee. După cum s-a observat sensurile de mers se modifică de la un anotimp de la altul și de la un mandat politic la altul. Orașele sunt permanent în reparații, modificări, modernizări sau reconstruiri și dacă ieri ai parcat pe un sens dimineața te trezești cu amenda in geam ca esti pe contrasens. Deci atenție! Observați semnele de circulatie și sensurile de mers…și sa stiti ca dacă zilele trecute tocmai s-a schimbat sensul de mers pe un drum sau pe o banda încercați sa fiti cel care se ferește primul pentru ca voi curierii și livratori sunt pe vehicule ușoare și se poate muri cu dreptatea-n mana fiindcă un alt șofer merge rutinat săi nu își da seama ca este un alt sens de mers sau merge pe contrasens pe o strada cu sens unic 
  18. Și nu cea din urma regula….este bine ca curierii, livratorii sa se gandeasca deja la un nou mod de transport prin haosul din orașe….ar fi unul cu parapanta ?. Ramane insa de rezolvat problema aterizării  cu firele și cablurile tesute ca un paienjenis pe deasupra străzilor

Un share poate contribui

la securitatea si sanatatea celor din jur

Scroll to Top
Scroll to Top Sari la conținut